Friday, November 12, 2010

මෙගා ස්ටාර් අලකලංචිය

පසුගිය දිනක නිමා වූ මෙගාස්ටාර් වැඩ සටහනේ අවසන් රාත්‍රිය අලකලංචියක් වීමත් සමඟ ලංකාවේ මාධ්‍යවල හැසිරීම පිළිබඳව යළිත් කතාබහක් ඇති වී තිබේ. චැනල් බොහෝ ගණනක විකාශය වෙන මෙවැනි රූපවාහිනි වැඩ සටහන් පිළිබඳව කතිකාව ලෙහෙසියෙන් ලිස්සා යැවීම සුදුසු නැත. මන්ද? ස්ටාර්ස්ලා තෝරන නව මාදිලියේ වැඩ සටහන් සමාජයට එල්ල කරන බලපෑම විශාල බැවිනි. වත්මන් ලාංකීය සමාජයේ විශේෂයෙන් අප රට තාරුණ්‍යයේ විවිධ ස්ථර හැසිරවීමට මෙම වැඩ සටහන්වලට දැනටමත් තිබෙන හැකියාව අව තක්සේරු නොකළ යුතු බැවිනි.

            ශ්‍රී ලාංකේය අභිමානය යන තේමා පාඨයෙන් තුමූම හඳුන්වා ගන්නා ස්වර්ණවාහිනි චැනලය ඉදිරිපත් කළ මෙගාස්ටාර් සංගීත වැඩ සටහනෙහි ප්‍රධාන භුමිකාව රඟ දක්වන ලද්දේ මර්වින් සිල්වා නම් නියෝජ්‍ය ඇමතිවරයා ය. විනිසුරුවෙකු ලෙස වැඩ සටහනට ඇතුළු වූ මර්වින්ට පැවරී තිබුණේ වැඩ සටහන තුළ ත්‍රාසය, හාස්‍යය හා ලිංගික උත්ප්‍රේරණයන් කුළු ගන්වා පවත්වාගෙන යාම බව පෙනේ. ඔහු එම වගකීම අවසන් රාත්‍රිය දක්වාම මැනවින් ඉටු කළේ ය. අවසානයේ වේදිකාවට හිස් බෝතල් හා බීර ටින් පියඹා ඒම ඇමතිවරයාගේ රංගනයේ කූඨ ප්‍රාප්තිය ලෙස සැලකිය හැකි ය.
 
ස්වර්ණවාහිනිය මෙම නියෝජ්‍ය ඇමතිවරයා මෙගාස්ටාර් විනිශ්චය මණ්ඩලයට සම්බන්ධ කර ගන්නේ සුවිශේෂී හේතුවක් නිසා ය. එම විනිශ්චය මණ්ඩලයේ ක්‍රියාකාරීවීමට අවශ්‍ය අධ්‍යාපනික පරිචයක් හෝ අවම වශයෙන් හික්මීමක්වත් හෝ මෙම නි. ඇමතිවරයාට නැති බව වැඩසටහනේ අධ්‍යක්ෂ බුද්ධික කුලසේකර අපටත් වඩා හොඳින් දැන සිටි‍යේ ය. එහෙත් ඔහුට අවශ්‍ය වූයේ මර්වින් සිල්වා සම්බන්ධ කර ගැනීම තුළින් වැඩ සටහන ජනප්‍රිය කර ගැනීමට අවශ්‍ය කුණු කරවල රසය නිපදවා ගැනීම ය. එසේම අනෙක් අතට ඒ වකවානුවේ ජාතික රූපවාහිනියට කඩා පැන මාධ්‍යවේදියෙකුට පහර දීමත් ඒ සමඟ දිගින් දිගිටම සිදු වු මාධ්‍යවේදින්ට පහර දීම, දැලි පිහියාවලින් කැපීම, වැනි සිදුවීම් රාශියක සැකය ජනතාව විසින් ඇමතිවරයා වෙත එල්ල කිරීමත් හේතුවෙන් ඇති වී තිබූ තත්වය සමහන් කිරීම සඳහා සුදු හුණු ගෑමේ කොන්ත්‍රාත්තුවක් ද ස්වර්ණවාහිනිය භාරගෙන තිබුණි. මේ කරුණු දෙකම අරභයා ස්වර්ණවාහිනිය මර්වින් සිල්වා කේන්ද්‍රිය ලක්ෂ්‍ය වශයෙන් යොදා ගනිමින් මෙගාස්ටාර් වැඩ සටහන ඉදිරියට ගෙන ගියේ ය.

            ඔහු වරෙක චාලි චැප්ලින්ට ඇන්දේය. තවත් විටෙක චොප්පේ බවට පත් වෙමින් විශාරද ෂර්ලි වෛජයන්තට එරෙහිව නැගී සිටිමින් ප්‍රේක්ෂකයන් භීතියට පත් කළේ ය. රංජන් රාමනායකට අභියෝග කරමින් ත්‍රාසජනක ජවනිකා මැව්වේ ය. රුවැති නිළියන් වේදිකාව මත සිටුවා ඔවුන්ගේ මුහුණු රත්පැහැ ගැන්වෙන අයුරින් ඇඟ පසඟ අමුවෙන් වර්ණනා කළේ ය. ජනප්‍රිය නිළියන් වේදිකාව මත නිරුවත් වෙද්දී රසික ප්‍රේක්ෂකයෝ තලු මරමින් ආතල් ගන්නට පුරුදු වූහ. වරක් මේ විනිසුරුවරයා නිළියකගෙන් ඇසුවේ,
            ඔයාගෙ නැටුම අද හරි ලස්සනයි. මට ඉරිසියා හිතෙනවා.
ඔයා ගෙදර මහත්තයා ළඟත් ඔහොම නටනවද?
ගෙදරදි නටන්නේ ඇඳුම් ඇතිවද? නැතිවද? කියල දැන ගන්න ආසයි...කියා ය.

නිවේදක කමල් අද්දරආරච්චිට පැවරී තිබුණේ ලිංගිකත්වය ඉස්මතු වන අයුරින් එය මෙහෙයවීමය. ඔහු එය මැනවින් ඉටු කළේය. වැඩ සටහන ජනප්‍රිය විය. ස්වර්ණවාහිනිය දඹුලුත් ගොස් තලගොයිත් මරා ගත්තේ ය. අපට ප්‍රශ්නයක් වන්නේ මේ සමාජ ගත කරන්නේ ශ්‍රී ලංකාවේ අභිමානය ද? යන්නයි. මෙගාස්ටාර් අවසන් රාත්‍රියේ දී ලක්ෂ සංඛාත දෙස් විදෙස් ප්‍රේක්ෂක සමූහයා සජිවීව නරඹමින් සිටිය දී මර්වින් සිල්වා නියෝජ්‍ය ඇමතිවරයා සුරූපි නිළියක හා මහජන මන්ත්‍රීවරියක ද වන උපේක්ෂා ස්වර්ණමාලිට පැවසුවේ,
            මට ආසයි කුක්කු බබෙක් වෙලා හරි ඔයාගෙන් කුක්කු ටිකක් බොන්න.. කියා ය.
ඔහු මෙම වචන පවසද්දී ස්වර්ණවාහිනි අධිපතිනිය ද එහි අධ්‍යක්ෂකවරුන් වන ඇගේ පුතුන් ද ඇමතිවරයාගේ බිරිඳ ද එහි සිටියේ ය. වැඩ සටහන නවතා දැමිය යුතුව තිබුණේ වේදිකාවට සෝමා එදිරිසිංහ මැතිණියට බෝතල් පහර එල්ල වෙද්දී නොව ඇමතිවරයා කුණුහරුප කියූ අවස්ථාවේය.

            මෙවැනි දෙපැත්ත කැපෙන අසභ්‍ය වචන සාමාන්‍ය භාෂාව වශයෙන් යොදා ගන්නා ජන කොටස් කොළඹ නගරයේ බිම් මට්ටමේ වෙසෙන බව අපි දනිමු. සිදු විය යුතුව ඇත්තේ මෙම උප සංස්කෘතික ජන කණ්ඩායම් ශ්‍රී ලාංකේය අභිමානය සහිත මහා සංස්කෘතිය විසින් අවශෝෂණය කර ගැනිම තුළින් යට කී ජන කණ්ඩායම්වල නොදියුණු භාවයන් දිය කර හැරිමයි. එහෙත් මෙම රූපවාහිනි ආයතනය මෙගාස්ටාර් වැඩ සටහන තුළින් වසරකටත් අධික කාලයක් මුළුල්ලේ සිදු කළේ රජයේ නියෝජ්‍ය ඇමතිවරයෙකු යොදා ගනිමින් පාතාල සංස්කෘතියක් අලුත් සළු-පිළි අන්දවා සමාජ ගත කිරීමයි.

            මෙම නියෝජ්‍ය ඇමතිවරයා විසින්ම සමෘද්ධි නිලධාරියෙකු ගස් බැඳ කුප්‍රකට  සිද්ධියේ දී ස්වර්ණවාහිනිය ඔවුන්ගේ සමබර යැයි කියා ගන්නා පුවත් විකාශයේ දී එම ප්‍රවෘත්තිය ඉදිරිපත් කළ ආකාරය ගැන තදබල විවේචන එල්ල වී තිබිණි. එක් පැත්තකින් මර්වින් සිල්වාට නි. ඇමතිවරයාගේ මාධ්‍ය දඩයම සහ අනෙකුත් නොපනත්කම් ක්‍රියා සම්බන්ධව එක්සත් ජාතික පක්ෂ වේදිකාවේ තියුණු හඬක් නැඟූ පාර්ලිමේන්තු මන්ත්‍රී දයාසිරි ජයසේකර මන්ත්‍රීවරයා අනෙක් පැත්තෙන් මෙගාස්ටාර් වේදිකාවට නැඟ තරඟයට සින්දු කියා මර්වින් සිල්වාගේ විනිශ්චය අපේක්ෂාවෙන් සිටගෙන සිටිනු දැකීම ඉතා ජුගුප්සා ජනක දර්ශනයක් විය. ඔහුගේ අවංක අධ්‍යාශය ජනතාව‍ගේ සැකයට භාජනය වූයේ මේ දෙබිඩි රංගනය නිසා ය. අවසන් රාත්‍රියේ දී දයාසිරි ගොඩ නැගූ මාලිගාව ඔහුගේම හිස මත කඩා වැටෙන්නට සැලැස්වීමට ස්වර්ණවාහිනිය කටයුතු යෙදුවේය. කෙසේ වුවද දයාසිරි ජයසේකර මහතාත්, රෝසි සේනානායක මහත්මියත් උකුස්සන් හා පරෙයියන් එකම අත්තේ නොවසන බව දැන්වත් ඉගෙන ගත්තොත් ඔවුන්ගේ ඉදිරි ගමන යහපත් වනු ඇත.

-  කසුප්                    

1 comment:

Rukman said...

ඔබ කියන්නේ ස්වර්ණවාහිණිය විසින් මීළඟ මෙගා ස්ටාර් වැඩසටහන මෙයට වඩා නිසි ප්‍රමිතියකින් යුතුව නිසි විනිශ්චය මණ්ඩලයක් යොදා සාධාරණව පැවැත්විය යුතු බවද?

සිදු විය යුතු නිසි දේ සිදු වෙමින් පවතී. කරුණාකර මේවාට කුණුවෙන්න ඉඩදෙන්න.